Jak zorganizować home office?

Praca zdalna to coraz bardziej popularna forma wykonywania swoich obowiązków zawodowych. Jednak, aby była wystarczająco efektowna pracownik musi zapewnić sobie właściwe warunki. W przeciwnym razie może być naprawdę trudno o wystarczające skupienie i dyscyplinę. Warto zapoznać się z najważniejszymi poradami na temat zorganizowania efektywnego home office.

O czym pamiętać, aby efektywnie pracować w domu?

Chcąc pracować w domu, przede wszystkim trzeba pamiętać, że miejsce do pracy musi być wystarczająco funkcjonalne. Dobrze, żeby biurko znajdowało się gdzieś blisko okna, aby można było jak najdłużej korzystać z naturalnego światła. Wpływa to nie tylko na komfort pracy, ale także na samopoczucie. 

Przestrzeń do pracy nie powinna być także za bardzo zagracona. W zasięgu wzroku, powinny się znajdować jedynie najpotrzebniejsze rzeczy, które wykorzysta się w trakcie pracy. Obecność zbyt dużej ilości rozpraszaczy może nie pomagać. 

Odpowiednie biurko 

Podczas pracy zdalnej najbardziej potrzebnym i podstawowym meblem jest biurko. Powinno być one dobrze dobrane. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na wielkość blatu – muszą się na nim zmieścić wszystkie najważniejsze rzeczy. Dla zdrowia i komfortu pracownika, warto też pamiętać o tym, że blat powinien być tak szeroki, aby można było postawić na nim komputer w odległości 60 cm od oczu. 

Na rynku dostępne jest wiele modeli biurek, warto poświęcić szczególną uwagę modelom, które posiadają możliwość regulowania wysokości biurka. Wśród najnowszych rozwiązań warto wymienić biurko, którym można sterować za pomocą specjalnej aplikacji możliwej do zainstalowania w telefonie. Kontroluje ona nasze ruchy i myśli za nas. 

Wygodne krzesło 

Oprócz biurka warto także pamiętać o dobrej jakości krześle. Można wybierać spośród modeli bardziej ergonomicznych i funkcjonalnych oraz takich, które wyróżniają się nowoczesnym designem. Na rynku dostępne są najróżniejsze wersje kolorystyczne, a także modele wyróżniające się wieloma dodatkowymi opcjami. Planując wielogodzinną pracę przed ekranem komputera, należy z pewnością postawić na wygodę i zdrowe podparcie kręgosłupa. Świetnie sprawdzą się krzesła z regulowaną wysokością, podłokietnikami i innymi elementami tego typu. 

Przeczytaj również:  Jak otworzyć kawiarnię?

Dodatki 

Organizując domową przestrzeń biurową, należy także zadbać o szereg dodatków, które wpłyną na komfort pracy oraz mogą się okazać pomocne. Przede wszystkim w bliskim otoczeniu biurka, warto ustawić drukarkę, ponieważ często może się okazać, że konieczne będzie wydrukowanie różnych dokumentów. 

W miejscu pracy, warto także postawić na kilka roślin. Jest to bardzo ważne, ponieważ rośliny działają niezwykle kojąco i relaksująco. W trakcie pracy przy komputerze warto robić kilkuminutowe przerwy w trakcie, których dobrze jest popatrzeć na rośliny znajdujące się w otoczeniu, aby dać odpocząć oczom. Ponadto – co oczywiste, rośliny znakomicie filtrują powietrze oraz nawilżają. 

Sprzęt

Zależnie od charakteru swojej pracy, należy zadbać o to, aby sprzęt był dobrze przygotowany do jej wykonywanie. Dobrze jest wiedzieć np. jak włączyć bluetooth w laptopie, aby można było szybko połączyć się z telefonem czy drukarką. Ważna jest także zadbanie o to, aby w pobliżu miejsca pracy znajdowały się gniazdka umożliwiające podłączenie sprzętów do prądu. 

Zobacz też: https://pcpro.pl/jak-wlaczyc-bluetooth-w-laptopie

Urządzając miejsce pracy, należy też zadbać o właściwe oświetlenie. Lampy nie powinny świecić w oczy, ale dobrze, żeby były ustawione tak, aby mogły pełnić funkcje uzupełnienia naturalnego oświetlenia. 

Praca w zaciszu własnego domu wiąże się z wieloma zaletami, jednak aby była owocna i komfortowa, należy zadbać o jak najlepsze warunki. Bardzo ważną kwestią jest to, aby pracować w stałych godzinach. Dzięki temu łatwiej jest się zmobilizować do działania. Dobrze jest także ustalić stałe pory przerw i posiłków. W ten sposób praca będzie przebiegała o wiele bardziej efektywnie przez cały czas jej trwania. Home office wymaga wiele samodyscypliny i umiejętności planowania, jednak wiąże się z naprawdę dużą wygodą i oszczędnością. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *